„Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej”.

Jeżów Sudecki, dnia 16.03.2022

W dniu 16.03.2022 r. uczniowie klasy IV b Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Jeżowie Sudeckim zostali objęci rekomendowanym programem  profilaktyki uniwersalnej i promocji zdrowia „Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej”.

Założeniem programu jest przekonanie, że warunkiem do sukcesu i szczęścia w życiu jest inteligencja emocjonalna, którą można rozwijać sięgając do wartości stanowiących podstawę naszej kultury i cywilizacji.

Cele szczegółowe programu:

  • rozwijanie w dzieciach w wieku 8-12 lat podstawowych umiejętności społecznych i emocjonalnych oraz przygotowanie do samodzielnego radzenia sobie w sytuacjach trudnych, by wzmocnić ich odporność na stres.
  • rozwijanie i wzmacnianie następujących umiejętności: rozpoznawania i nazywania uczuć, uważnego słuchania, współpracy, budowania dobrych relacji z innymi, rozpoznawania i przekształcania przekonań ograniczających oraz kształtowanie postaw: optymizmu, współpracy, kreatywności, wytrwałości, dbania o zdrowie, szczerości, życzliwości, wdzięczności i odwagi w kreowaniu marzeń.

Program prowadzi: mgr Marcin Szczepaniak

Joanna Bagińska

Pedagog szkolny

Godziny przyjęć

Pedagog szkolny: p. Joanna Bagińska

  • Poniedziałek: 10.00 - 13.00   14.00-15.00
  • Wtorek: 08.00 - 12.00
  • Środa: 08.00 - 13.00
  • Czwartek: 07.00 - 12.00
  • Piątek: 08.00 - 12.00

Spotkania przedstawicieli policji z uczniami

W dniach 22.09.2021 r. i 21.10.2021 r. odbyły się spotkania przedstawicieli policji z uczniami Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Jeżowie Sudeckim w ramach zajęć profilaktycznych w zakresie bezpieczeństwa:

Klasy II-IV:

  1. Bezpieczna droga do szkoły, bezpieczeństwo w szkole i w drodze ze szkoły.
  2. Bezpieczne korzystanie z przejść dla pieszych, poboczy i w środkach komunikacji.

Klasy V-VIII:

  1. Ryzykowne zachowania dzieci i młodzieży w aspekcie agresji, przemocy i cyberprzemocy - odpowiedzialność karna nieletnich.
  2. Odpowiedzialność karna nieletnich wobec zażywania substancji psychoaktywnych, środków odurzających i używek.
  3. Roztropne i odpowiedzialne korzystanie z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz technologii informacyjno - komunikacyjnych.

Celem spotkań było kształtowanie i promowanie bezpiecznych zachowań i postaw  w drodze do i ze szkoły, bezpiecznym przechodzeniu przez ulicę, prawidłowym zachowaniu na przejściach dla pieszych oraz w środkach komunikacji. Poszerzanie wiedzy w zakresie bezpieczeństwa w różnych sytuacjach szkolnych (agresja, przemoc, cyberprzemoc) oraz odpowiedzialność prawna nieletnich.

Joanna Bagińska

Pedagog